HTML

zúgaWolga

Rezzenések, reccsenések, rácsodálkozások, próbálkozások, egy-egy esti gondolat, pár kósza mondat és kiáltás.

Gondolataitok

  • oszoke: Vera, ez nagyon szép! én is ugyanígy érzek és Anna is!!! júl.7én írt... (2011.08.25. 09:00) Barátság
  • wolga: Köszönjük szépen! :-) (2010.11.22. 19:05) Öt éve
  • wolga: @Matusek Piros: Köszönöm, nagyon szeretjük. :-) (2010.05.17. 13:59) Kert
  • wolga: Köszönöm! Hamarosan írok majd. :-) (2010.05.10. 15:21) Montázs
  • wolga: @Matusek Piros: Cool, köszi, mindenféleképpen. ;-D (2010.05.10. 15:05) Megújuló energiáink

2010.05.10. 16:02 wolga

Kulturhaus

Sok év után újra jártam a művházban, ahol felnőttem. Bölcsisből ovis, ovisból iskolás lettem. Ahol nemcsak a nagytermet ismertem, hanem a zegzugokat, az irodát, a takarítónénit. Ahol a programokat a színpad kulisszái mögül is láttam, ahol az első balettóra után sírógörcsöt kaptam. Ahol volt telefon, és néha felhívtam a pontos időt, és ahol imádtam az írógép elé ülni és összeragasztani a betűket, majd egyenként leválasztani a nagy egészről. Ahonnan általában nyakig tintásan és jó későn mentünk haza a bátyámmal. Ahol otthonos volt minden, ismerős mindenki és ahol sohasem unatkoztunk.

Minap a fiúkkal látogattam meg az intézményt. Vegyes érzésekkel léptem be oda, ahol olyan sok időt eltöltöttem, és ahol később a színpadon léptem fel zeneiskolásként és irodalmi szakkörösként. Akkor tombolt a '80-as évek, most a rideg XXI. századi vidéki valóság vett körül.

Az előtér más lett, átépített és tágas, ahol internet lehetőségbe botlunk azonnal. Valahogyan mégis ottrekedt a múlt. Egyből beugrott a régi olajkályha és portásbácsi, aki mindig ott üldögélt. Félhomály és didergés.

A nagyteremben megtekinthető vasútmodell-kiállítás a célunk. A fiúknak nagyon tetszik, végigjárjuk a pályákat, terepasztalokat, a különböző típusokat. Vissza-visszatérünk a villamospályához, az a legjobb. Hosszan elnyúlik és jól követhető a gyerekeknek is a pálya. Szépen kialakított és ötletes. A kiállítók is szimpatikusak. Aztán amíg a gyerekek játékba merülnek, addig én leülök egy székre és az emlékeimbe süppedek. Nem sokat változott a nagyterem sem. Biztos volt festés, felújítás, és mások a függönyök is. Rövid szünetet engedélyeztem magamnak, és rögtön ismerőssel futottam össze. Az előtérben álmos péntek délutáni hangulat, benn egyre gyérebb a közönség, mi kitartunk majdnem a zárásig. Azzal csalogattam el Andrist, hogy nagyapának is volt modellvasútja, és talán találok egy mozdony neki... Nagyapának, aki a művházat igazgatta egykor, amikor a Bicskei Napok útjára indult. 

Elindulunk. Jó kilépni a térre, ahol végetért a ballagás, és lassan sétálunk az autó felé a gyönyörű koramájusi langyos napsütésben. Mindig tudtam, hogy kilógok innen, nem vagyok idevalósi, nem tudtam beilleszkedni, és nem éreztem magam igazán idetartózónak. Mégis idetartozom. Ismerem a helyeket, az arcokat, a házakat. Emlékszem a vetítésekre a téren, a hosszú játékokra, bandázásra a lakatlan házakban, a bringázásokra az Erőmű-tóhoz, a máléhegyi rossz-poros dűlőutakra, a nagy barátságokra, amik aztán eltűntek valahol Budapest felé a vonaton.

Most hasonló gondokkal küzdök. Remélem, a fiaim megteszik helyettem, ha nekem mégsem sikerülne... 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://wolga.blog.hu/api/trackback/id/tr721990065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása